Misschien heeft het forum nog een echte kickstart nodig, maar als niemand dat doet komen we nergens, dus vlieg ik in gang...
Wat is jullie (bescheiden) mening naar de staat van het voertuig?
Origineel laten (of herstellen) of verbouwen naar eigen inzicht?
Tot aan de kleur verf toe zeg maar?
Ik persoonlijk vind originaliteit wel belangrijk, maar soms kunnen bepaalde verbouwingen (welke er origineel niet waren) wel erg gemakkelijk voor ons zijn.
Wel vind ik dat het dusdanig uitgevoerd moet zijn dat het origineel zo had kunnen zijn in de actieve dienstperiode dat onze voertuigen gebruikt werden.
En ook moet het passend zijn voor die periode en voor dat voertuig bestemd (geen NL en USA door elkaar etc.)
Wat vinden jullie? 8)
Origineel of verbouwen
-
- Site Admin
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 05-10-2014 20:48
Re: Origineel of verbouwen
Ik vind dit wel een aardig topic !V1600 schreef:Misschien heeft het forum nog een echte kickstart nodig, maar als niemand dat doet komen we nergens, dus vlieg ik in gang...
Wat is jullie (bescheiden) mening naar de staat van het voertuig?
Origineel laten (of herstellen) of verbouwen naar eigen inzicht?
Tot aan de kleur verf toe zeg maar?
Ik persoonlijk vind originaliteit wel belangrijk, maar soms kunnen bepaalde verbouwingen (welke er origineel niet waren) wel erg gemakkelijk voor ons zijn.
Wel vind ik dat het dusdanig uitgevoerd moet zijn dat het origineel zo had kunnen zijn in de actieve dienstperiode dat onze voertuigen gebruikt werden.
En ook moet het passend zijn voor die periode en voor dat voertuig bestemd (geen NL en USA door elkaar etc.)
Wat vinden jullie? 8)
Naar mijn mening mag een legervoertuig het liefst een redelijk originele staat houden, ik heb een zware voorkeur voor ral 6014 of camo al naar gelang het voertuig in actieve dienst had, ik vind het geluid van een diesel motor in een van origine benzine voertuig niet staan, een benzine motor ombouwen naar gas heb ik dan weer minder moeite mee hoewel ik dit zelf niet doe. Een wagen met vaste opbouw (toolset ) voorzien van een camper inrichting vind ik geen probleem, maar een totaal eigen gemaakte opbouw á la caravan overgebouwd op een leger chassis vind ik niets.
Ik houd ook niet van een burger lier op de voorbumper
Ik vind dus dat een legervoertuig zijn originele uitstraling en sound moet blijven behouden. Een roze daf ya126 met diesel motor vind ik dus afgrijselijk.
ik heb overigens voertuigen van diverse afkomst, NL, DE en USA in mijn joint forces schuur, op een meeting mag van mij elk legervoertuig verschijnen mits in redelijk originele staat.
wie volgt ?
Hoi ik ben Marjo, de oprichter van dit forum.
ik heb naast mijn DAF YA314 kieper ook nog een Nekaf M38A1, een Unimog S404.1 radiobak en een REO M35A2C (dropside)
ik heb naast mijn DAF YA314 kieper ook nog een Nekaf M38A1, een Unimog S404.1 radiobak en een REO M35A2C (dropside)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09-11-2014 19:35
Sorry my D u t c h is very poor so I must do this in English. I like to have a vehicle in as original condition as possible to reflect the role it played in the military. I realize that gasoline is much more expensive in Europe than here in Canada so replacing an engine with a diesel is sometimes the best way.
Groeten,
Barry
Groeten,
Barry
YA 314 Tipper
Polynorm Trailer
C15TA from Holland
Lots of other crap
Polynorm Trailer
C15TA from Holland
Lots of other crap