V1600 schreef:Misschien heeft het forum nog een echte kickstart nodig, maar als niemand dat doet komen we nergens, dus vlieg ik in gang...
Wat is jullie (bescheiden) mening naar de staat van het voertuig?
Origineel laten (of herstellen) of verbouwen naar eigen inzicht?
Tot aan de kleur verf toe zeg maar?
Ik persoonlijk vind originaliteit wel belangrijk, maar soms kunnen bepaalde verbouwingen (welke er origineel niet waren) wel erg gemakkelijk voor ons zijn.
Wel vind ik dat het dusdanig uitgevoerd moet zijn dat het origineel zo had kunnen zijn in de actieve dienstperiode dat onze voertuigen gebruikt werden.
En ook moet het passend zijn voor die periode en voor dat voertuig bestemd (geen NL en USA door elkaar etc.)
Wat vinden jullie? 8)
Ik vind dit wel een aardig topic !
Naar mijn mening mag een legervoertuig het liefst een redelijk originele staat houden, ik heb een zware voorkeur voor ral 6014 of camo al naar gelang het voertuig in actieve dienst had, ik vind het geluid van een diesel motor in een van origine benzine voertuig niet staan, een benzine motor ombouwen naar gas heb ik dan weer minder moeite mee hoewel ik dit zelf niet doe. Een wagen met vaste opbouw (toolset ) voorzien van een camper inrichting vind ik geen probleem, maar een totaal eigen gemaakte opbouw á la caravan overgebouwd op een leger chassis vind ik niets.
Ik houd ook niet van een burger lier op de voorbumper
Ik vind dus dat een legervoertuig zijn originele uitstraling en sound moet blijven behouden. Een roze daf ya126 met diesel motor vind ik dus afgrijselijk.
ik heb overigens voertuigen van diverse afkomst, NL, DE en USA in mijn joint forces schuur, op een meeting mag van mij elk legervoertuig verschijnen mits in redelijk originele staat.
wie volgt ?
Hoi ik ben Marjo, de oprichter van dit forum.
ik heb naast mijn DAF YA314 kieper ook nog een Nekaf M38A1, een Unimog S404.1 radiobak en een REO M35A2C (dropside)